Tuesday, December 2, 2008

Macamana Nak Diet ekkkkk

Semalam rasa dah makan macam2 sgt.
Lunch pari2 belanja McD aku makan ayam n bubur (kecik jer).
Balik petang g giant, past shopping mkn kteow goreng.
Balik umah dok baring2 teringat lak maruku yang aku beli.
Sudahnya ngadap maruku ngan Leo ....... leo kan suka makan jajan. Huhuhu.....

Hubby call aku pun bgtau arini aku dah makan mcm2. Dia cakap diet sikittttt ....... kang tak muat baju pengantin ........ ( eleh aku leh buat yang besar2....... mesti muatnya......)
So aku cakap esok aku mmg plan nak diet, jeles lak tgok tabtibau dok diet kan kan kan (jgn mare yerrrr). Lgpun masa kat giant aku dah plan nak mkn roti jer pagi2 esok.

Dengan berkobar-kobar nie.... pagi2 tadi buat milo aku cicah ngan roti jer. Kenyang......
Jeng jeng ..... si Debra interkom aku bgtau ...... Mas rosni dah beli nasi lemak bkfst untuk semua k...... musnahhhhhhh hancur leburrrrrrrrr......... jahat punya boss........... nape masa nie dia nak belanjaaa.... saje jerrrrrr (sedangkan 2 3 minggu lepas kak rosni aka boss aku nie dok canang yang dia makan nasi sekali jer seminggu sebab diet.... tercabar tullll aku masa tu ....)
So nape arini dier belikan bkfst kat semua........ saje jerrrrrrr
Untuk itu lunch tadi aku just minum jerrrrrr amik le chi kang .... ( tabtibau sebut laici le chi k... ni lis tau.... sama jugak laci mari dia sebut le chi....... :) jgn mareeeee)

So macamana nak diet mcm ni.
Ada jer manusia2 yang nak ranapkan diet aku ....... saje jeeeeeeee... or korang ada idea bernas...

7 comments:

umieadam said...

mas,
cam aku dah kawin ni mmg takder berdiet2 langsung dah...
apa yg aku nak..aku makan aje!!
janji aku puas & dpt menikmati makanan tg aku suka...


aku tak pernah skip makan malam (org selalu ckp makan malam menggemukkan..chet!!tak benar pun)

dah makan malam, ada supper lg tuh..
tp 1 aje yg biasa aku lakukan...
makan kerap tp dgn kuantiti yg sedikit..so aku tak terlepas nak makan apa2 makanan pun...aku kan ada gastrik, mana leh berdiet..nak puasa wajib pun hampeh aje, inikan nak berdiet2 bagai...

umieadam said...

mas ko cubalah ye...
makan sedikit aje dr portion yg biasa ko ambil..pastu jgn makan makanan bergula..

mast said...

Thanks.....
Ko mmg ler xyah diet.... ko mmg dah kurussss... hehehe

Anonymous said...

kecoh ar kak umi...
nak diet bendanya..
kurus dah...
benci aiiii...bluekkk!! :)

azha said...

ko tk pyah kurus2 .org klu dh syg akan terima seadenyer... KEKURANGAN DIRI KO ADALAH KELEBIHAN KO SEBENARNYE . ORG TAKKAN MENILAI DIRI KITER DR SUDUT PANDANGAN ZAHIR....

zaifariza said...

sedara..tetb akak rs nak jd pom2 girl utk awk..lalalala

masturaa
aku dah x larat dah nak diet
naik menyampah..org lain kejap je dah trn..aku ni amat le payah

buat kata su-daging pejal..hangguk nyer statement

oo aku berenti minum bergula..sesekali je ambik
harap2 leh le menurunkan ape yg patut ditrn

mast said...

Aku bukan malas diet... tapi aku kan ader gastrik untuk yg kena makan2 selalu kan kan kan .....
(alasannnnn) hehehehe