Tuesday, December 16, 2008

Leo Diserang & Rainy Yang Panik.....

Semalam pagi masa kuar nak g ofis.
Bukak jer pintu kucing gemuk sedang tunggu depan umah.
Kucing ni besar tau n dier ganas.
Selalunya kucing klu kita halau dia g jer tapi kucing gemuk nie dia akan lawan balik atau terkam kaki kita.
Sungguh ganas so setiap kali nampak dia depan pintu aku mesti dah bersedia at least curah dia ngan air. tu jer caranya dia akan lari.
Tapi semalam tak sempat.

Bukak jer pintu Leo meluru kuar terus depa menerkam sesama sendiri.
Kucing gemuk tu serang Leo. Aku terus je amik handbag N pukul dia sebab dia terus menerus menggigit Leo. Masa tu Rainy kat dalam tapi dengar bising dia pun kuar.
Masalahnya dia panik ....... konon nak menolong abangnya ....... tapi sebaliknya dia p sambar kaki adik aku. Dia terkam kaki ida, cakar n gigitt...

Aku terus jer pukul kucing gemuk tu sampai dia lari.
kaki Ida dah berdarah. Leo lari masuk umah. Rainy masih terkejut.
Takut apa2 jadik aku letak minyak gamat kat kaki Ida n badan Leo.
Petang tu kaki Ida semakin bengkak n balik umah Leo lak tak nak makan. Asyik tdo jer....


Sedihlah hati bila tgok keadaan kucing yang murung macam tu.

Hangin pulak pikir kucing gemuk tu.
Ingat pompuan nyanyok dah xder.... means xderlah lagik ancaman....... lain lak.......
Or adakah kucing gemuk itu jelmaan pompuan nyanyok ......
Ahhhhhhhh takutnya aku .....

p/s : Next week aku letak pic depa yang tercedera tu ek ....

2 comments:

aliadijamina said...

jelmaan....aaaaa pompuan nyayuk dah kembali... beli penyapu lidi la standby.. pastu hentam bagi.. gatal cari gaduh sapa suruh...

umieadam said...

hahah...pompuan nyanyuk dah takder tp tucen ngamuk pulak ada...
alahai sian leo...sakit2 badan dia

kaki ida camner?? dah ok ke?
hahah si rain tu tersalah terkam le kot, panik punya pasai..

lawak tui si rain tu la