Friday, December 19, 2008

Awat la Hang nie Pak Lah Oiiiiii

Mungkin aku nie negatif punya orang.
Tapi hati aku nie entah nape..... ade jer tak puas hati bila orang tua ni bukak mulut...
Hgin...... aku tadi tgok paper Online utusan ......

Petikan dr Utusan
KUALA LUMPUR 18 Dis. - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, dua perkara penting akan diberikan keutamaan oleh kerajaan dalam menghadapi suasana ekonomi sukar pada tahun depan iaitu memastikan bekalan makanan mencukupi dan keamanan terjamin.
Menurut Perdana Menteri, kedua-dua perkara itu amat penting dan perlu diberikan jaminan kerana ia dapat memberi kekuatan kepada kerajaan untuk memberi perhatian terhadap perkara lain.
''Tidak boleh beli baju baru, tidak boleh beli kereta baru dan tidak tukar kusyen baru, tidak apa. Tetapi kita mesti ada makanan yang cukup untuk rakyat, itu amat penting sekali," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di bangunan Parlimen di sini hari ini.


Dia ada pikir sebelum cakap benda nie.
Bukan nak dia pikir n timbang betul2 (mana ada masa dia nak pikiq pun ......) tapi dia ada pikir dua kali x sebelum nak cakap benda nie.
Dia pikir tak bila kita tak beli baju, bila kita tak beli keta baru & bila kita tak tukar kusyen means kita tak menjana ekonomi.
Abis org yang jual baju tu .... dari Bernand Chandran sampai peniaga2 kecik kat pasar malam, orang jual keta tu dr CEO dia sampailah yang kerja kilang keta ....... peniaga kusyen dari taukeh2 besar sampailah orang2 asli yang dok bekalkan rotan .....
klu meniaga tak laku ..... klu business lingkup .... depa nak makan apa!!!!
Ada pikiq kaaaaa!!!!!!
Ingat dok pejam2 makanan boleh mai depan kita ka......
Ini perkara dasar ..... so klu pendapatan xder..... so klu ekonomi tak dijana....... apakah masih terjamin keamanan kita nie......

Ngokkssss betul PM aku ...... hai..... ya pun nak bercakap...... ya pun nak jadi warga marhaien......
Pikiq2 jauh sikit ......... at least pikiq dua kali before cakap ........
Patutnya dia n Pak2 menteri pikiq la macamana nak menjana ekonomi ...... setakad nak cakap benda tu ( yang aku bold tu .......) TAK PAYAH LERRRRRR......

Awat la hang nie Pak Lah oooiiiiiiii

1 comment:

umieadam said...

takpa , takder kusyen baru..keta baru..baju baru...asalkan rakyat kita ada makan..
hiks..gamaknya dia kasi subsidi makanan kot