Tuesday, September 2, 2008

Rindu Pada Mu.....

Malam jumaat selepas magrib kami bertolak ke Tapah.
My Hubby nak balik kampung jenguk mak ayah dier semperna ramadhan.
Aku ikut aja bila orang tu ajak.
Terpikir busan pulak nanti kat Shah Alam nie bila dia tak der.....

Hujan lebat sepanjang jalan...... terus aku xder mood nak amik gambar.
Jadi kamera terperuk jer dalam beg mungkin juga dia pun kesejukkan.
Weh betul nie...

Pukul 10.30 dah sampai. Tapi suprise yang My Hubby nak bagi kat mak dier (Mrs Hamidah) tak kesampaian. Mrs Hamidah xder, tulah degil nak balik xnak bgtau kan.....
Pagi-pagi lagi ayah dier(Mr Berahim) dah keluar ke pasar.
Pulang dari pasar dengan bungkusan sarat di tangan.

Katanya
"Hari ni kita makan masakan Mastura yer...... "

Terkejut aku....
Dalam hati berkata
"masak jerlah apa yang aku pandai".

Jeng Jeng Jeng ......
Mr Berahim rupanya lagi pandai.
Siap pesan
"Mastura...... nanti buat smbal petai ikan bilis, ayam ni goreng buat masak kicap, bayam buat masak lemak letak ikan bilis yer....."
Hehehehe.....

Terpaksalah tunjuk kepandaian ..... Terpaksa yerrrrrr.... Heheheh...
Dengan pertolongan My Hubby sikit sebanyak sempurna jugaklah masakan aku mengikut resepi pilihan Mr Berahim. Nasib baik masa makan ayah dier aku lihat makan jer.... bertambah lagi tu...... Kira sedaplah tu...... (or dia lapar kot)...

Lepas magrib kira-kira bertolak nak balik ..... Baru mak dier sampai.
Hujan lebattttt dari petang lagi. Siap Mrs Hamidah bekalkan aku dengan nenas 2 biji dan 2 sikat pisang.
Masa bersalam aku bisikkan,
"Saya masak tadi tu.... tak tahulah sedap ker tidak...."
Dengan senyuman dia membalas.....
"Pakcik cakap ok.... maknanya sedaplah tu..."
pandai ek dia jaga hati aku....
Ketika mencium tangannya dia membalas dengan mencium kedua belah pipi.
Hati tersentuh benar.....
ketika itu wajah mak datang bertandang.

Mak rindunya padamu....

Mine
Tulip Unggu




2 comments:

umieadam said...

takpelah mas, ko tumpang kasih pada mak mertua pun ok..pastinya ko akan anggap dia umpama mak sendri nanti..

heheh..alah mas ko ni kan ke pandai masak..aku suka aje kalo ko masak..aku ni kkdg ngengadas cam adik lagaknya..aku mai umah ko, rajin ko masakkan tuk aku...

aku ni>??? huhuhu dasar pemalas nak masak!

mast said...

Teringat ek kita masak2 kat seroja Goreng bihun ..... sedap lak rasanya masa tu kan... makan dlm bilik aku yang kecik...
Hehehe.....