Monday, September 15, 2008

Raya Nak Dekat Dah.....

Dok melayan-layan lagu raya nie
Tiba-tiba teringat yang aku tak prepared apa-apa pun lagi untuk raya kali ini.
Selain puasa xder buat apa-apa pun.
Tiket bas pun aku tak beli pun.
Nape ek....

SEBABnya.....

Aku rasa macam malas pulak kali ni.
Malas nak rebut-rebut beli tiket.
Busannnnnnn!!!!!
Penat weh.... dah bertahun-tahun dah dok berebut nak dapatkan tiket.
Start dari raya tahun 98, sejak mula masuk UiTM... sejak tulah dok berebut.
Tu pun nasib ada otai ajar cara berebut.... tau sape...... kak Umie Adam kita lah ..... hehehe.... (jgn mare yer Mie.....)

Pasar ramadhan pun dah dekat 2 minggu puasa nie baru sekali jer aku pegi.
Tu pun dok muncung jer .... sebabnya harga melampau-lampau... past tu kadang2 tak sedap sgt....

Baju raya... belum tempah... belum beli...... tgoklah kalau ada mood nanti2 .....
tapi entah nape rasa kemalasan tu berganda.
Aku ingat tak maulah balik raya kali nie....
Hehehe...... tapi sedih lak teringat anak2 buah yang asyik cakap
"acik bila nak sampai nie"
belum lagi kakak2 yang mula merayu-rayu bgtau
"klu hang tak balik sapa nak tolong balut ketupat nie"......

lagi yang menambah kemalasan tu ialah cuti pun belum approved.
Bila menjeling tgok boss sebelah 'segan' lak nak kacau..... kang tetiba jer dia cakap
"kali nie raya kapal masuk so semua xder cuti"
Mampos kan ...
Nie yang hangin nie.... weh korang tau masa-masa raya nielah sibuk kapal nak masuk, nak sampai Port Klang...... hangin.....

lagi....
bila tgok Rain n Leo ....
Sian sgt2 tgok mata derang. Klu balik nak tinggal derang kat sape.
Maybe tulah antara alasan2 yang menyebabkan wujudnya rasa kemalasan berganda nak sambut raya pada tahun ini.
Will c ......

Mine
Mastura

5 comments:

umieadam said...

ko cam aku jugaklah mas..
aku malas nak beli tu semua..
buat preparation tuk anak & rumah aje

abg herol ajak aku sopping.iut ajelah..sudahnya beli 1 baju yg aku tak bape berkenan pun

weh aku mmg suka berebut2 cari tmpt duduk dlm bas..hiks

MiD \(^0 0^)/ said...

hohoho..dari dulu mmg balut ketupat tu keje spesel ko jer..ko ajar la anak buah lak balut pasni

mast said...

Mie....
Ko mmg terer, teringat kenangan g pratical..... tiap2 hari kena berebut bas..... Hahaha

Mid.....
Memang arrr, tapi tahun lepas dah dapat ajar seorang anak buah,
Hahahaha, tahun nie die mesti nyesal reti balut... hahaha

Anonymous said...

baju raya...murah..murah..beli skarang kak..tunggu malam raya tinggal hanger je..-quote dr mamat2 jalan TAR-

mast said...

Dear Mamat JLN TAR
Ye ker.....
Masalahnya sape nak beli kat jalan TARRRRRRR
Perasan