Friday, August 29, 2008

Nak Minta Maaf .....

Kepada Semua Sahabatku .....
Umi Kalthum, Hamidah, Zaifariza, Sapura Emilda, Rohaiza, Enerda, Malizawati dll...... (Sue Gnola jugak)
Dan sapa-sapa yang pernah aku guriskan hatinya...
Semperna Ramadhan ni .....
Maafkanlah segala perkara, perkataan atau perbuatan yang aku dah buat kalian terasa. Maaf sangat-sangat yer.
Moga-moga Ramadhan kali ini lebih bererti.


*****************
Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan
"Ya Allah tolong abaikanpuasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidakmelakukan hal-hal yang berikut:
* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali.Dapatkah kitabayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang mengamiinkan adalahRasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

******************

Mine .....
Tulip Unggu

3 comments:

Anonymous said...

mintak maaf jugak..

umieadam said...

pe yg ko dah buat kat aku ek? hehehe
pepun, aku mahapkan ye..


aku pun minta mahap ye

SueGinola said...

Samela kita Mas oiii...
Maaf Zahir Batin...

Selamat Berpuasa...