Monday, November 24, 2008

Kisah Seorang Pompuan Nyanyok .....

AMARAN : Ini adalah kisah benar yang terjadi dlm dunia sms ....
Pompuan nyanyok ini mmg wujud so berhati-hatilah ....
( tapi dia ni taklah tua mana pun ........ nampak tua jer )

Adegan ini terjadi selepas pompuan tua itu mengangkat bungkus kuar dr umah aku. Masa tu dia dah bwk semua brg. Bilik dah tinggal kosong. N bilik aku periksa tombol dah rosak. Patut dia g kerja tak kunci pintu ek.
Esoknya aku pun antar ler msg nie ....... tanda mengingatkan ......

Aku
" pls pass me the access card, deposit rm50 for water bill- for oct and november, electric bill- november, pls buy new tombol for new tenant ..... thanks "

Pompuan Tua
" access card, i cannot return to u. water bills, pls let me know once available. Tombol pintu? why shud i buy noew one's. I have yet to finish moving my props. If U broke d door, u shud buy it! hope above clear "

Dalam hati aku gila punya pompuan. Dia ingat bila bill sampai aku still kena terhegeh2 kat dia kot. Dia dah pindah so dia nak datang sini sekadar untk tgok bills. N tombol pintu tu ..... depan2 mata aku dia pecahkan sebab kunci tertinggal dlm bilik. N sekarang kan dia g kerja mana kunci pintu .... so jelaskan tombol tu rosak ........ ngokss silap nyanyokkkkkk .......
tapi aku still kwl rasa marah n balas sms

Aku
" tuan umah yg suruh u past the card kat I, and new tombol untuk new tenant pasang bila dia masuk nanti. Thanks ......"

Pompuan Tua
" My existing tombol pintu is still in gd condition! NOPE! I want to c all future bills b4 making payment. i've spoken to mr lee & will talk to him again! did he tells u when my actual last day in dat house. No need to remind me wat shall i do? i'll do wat ever deems necessary, acordingly!"

Aku
" Ok ... Thanks ....."

Ok ....... korang tgok melalui sms nie..... tidakkah dia mmg kurang ajar.
Atau mmg dia sudah nyanyok n terlupa dia pernah jahanamkan tombol pintu.
Dia g kerja tak kunci pintu bilik sbb dia nyanyok n terlupa kunci n bukan sebab tombol rosak.
Tapi bahasa dia mmg cantik tapi sbb dia mungkin betul2 nyanyok maka aku maafkan dia. Mungkin jugak dia dah lupa byk benda sejak2 makin tua nie .... aku maafkan lagi .....

Aku amik keputusan, tolak duit umah jerlah untuk future2 bills dia n buy new tombol baru .... n aku bgtau tuan umah. Klu nak duit tu deals lah ngan pompuan tua nyanyok tu.
Hehehhe..... aku mmg dah malas layan nyanyok dia tu ........

Mesti korang heran ek, nape aku beria2 speaking kat atas tu ...... bukan apa pompuan tua tu klu msg aku mesti speaking ....... aku takut nanti aku ckp melayu dia kurang paham .......
mybe jugak dia dah terlupa bahasa sendiri dek terlalu nyanyok ...... dan dia jugak mungkin dah terlupa budi bahasa kita ........
sekali lagi aku maafkan dia .......
sebab dia dah terlalu NYANYOK!!!!!! ......


P/S : SEKADAR RENUNGAN KITA BERSAMA B4 KITA PUN NYANYOK MCM DIE

Mine
mastura Isa

8 comments:

aliadijamina said...

Usah di ingat that silly old lady,
lagi dingat lagi sakit hati,
biaq kat dialah mana dia nak pi,
dia dah blah hang jugak yang senang hati.
teringat amani kata"I sound silly when I speak in malay you see." padahal hari-hari mengadap kari.. hehehe

mast said...

Hahaha ....
Betul2 lantak lah dia ......
Mmg berangan itu pompuan ......

umieadam said...

mas, i know who is she?
ewah aku pun dah mula nak spekang..

chet..cam dia sorang leh speaking..satgi kuar bhs banjar aku baru dia tau..hehehe

dia tu mmg samdol sikit peel dia..dr dlu tak berubah2..kunun bagus sgt..tu ar pasai sampai ke tua tak kawin2...

psssttt ko halau dia ke mas??hahah bravo dude!

zaifariza said...

tetb aku suke kalo aku nyanyok
tetb aku pandai speking..wawawawaw
x nakkkk!!Aku mude lagi..
x speking pon x per la

oo itu pompuan mmg mempunyai mslh attitude dr dulu lg
2 lili yg kata..aku ulang aje...lalalala

mast said...

Terima Kasih Kawan2 semua kerana menyokong...... Nanti2 aku buat pulut kuning ....

MiD \(^0 0^)/ said...

maaf la aku lambat antar watikah sbb tenet aku ngok-ngek..mari la kita kumpul ramai2 doakan dia insaf dan kembali ke dunia nyata.. ni dok mimpi duk aussie jer..dia nampak ko dah mcm rachael ray kot mast..

Anonymous said...

sangat good news!!bagusssssssss...rainy n leo pun aman..jiwa pun tenang kat tmpat keje ekk..

azha said...

ko kutuk2 die pon KAKAK ko jugak..."KAKAK SAYONG " ape ke hei nyer YONG.....Ko mrh2 ...Nanti lame2 ko rindu kt die...hehehhehhe...