Tuesday, November 18, 2008

Minyak Je Ker!!!!!!!

Ni aku nak ngomel sikit ..... byk kot aku rasa

Minyak dah banyak kali turun tapi rega barang2 aku rasa mcm dok naikkkkkk jer lagi....
Semalam tgok berita, hgin jer beras hancur turun rega ........ hai kerajaan..... beras hancur jer ke yg turun rega ....... apa depa ingat kita ni dok makan beras hancur je ke.......
Hangin ...... hangin sgt2 dengan kerajaan sekarang nie......
Langsung tak der memantau ...... klu ko tau peniaga berdegil jugak naik kan rega or still mantain rega yang tak munasabah tu..... xleh ker korang amik tindakan keras kit ...... ingat org yang mengundi tu just nak dengar ko cakap mcm nie
"pembeli kena bijak...... pembeli boleh boikot ...... "
nak bijak mcmana lagi klu brg2 keperluan mmg rega sama jer ....... mybe kena pose siang malam kot ......
Nak Boikot maknanya kelapaq la oit ....... setakad bijak yang namanya pembeli n boikot nie
tak bawak kemana nyer klu kerajaan still x amik tindakan terhadap peniaga2 ......
Yang depa tau, dr yang tua2, wanita2 n pemuda2 dok gelisah nak pangkat jer .......
Sedih pulak aku tgok depa tambah2 pulak depa ni sama bangsa ngan aku .... ngan nenek moyang aku ........

Aku rasa klu takat nak jadi PM then bila ada masalah mcm nie just nak cakap
" PM menyelar bla2, PM kesal bla2, PM mengutuk bla2...... PM mengesa bla2 "
Oit setakad nak menyelar, setakad dok kecewa, setakad boleh mengutuk ....... xyah jadik PM xper ....... Aku pun leh ....... Kak Tabtibau pun leh, Sue Gnola pun layak ...... Mid lagi arrrrr
Kan kan mid kan .........
tulah degil n keteqar bila tokwan bagi nasihat ......
So aku rasa tindakan aku tak p mengundi tu betullllll sgt2..... kwn2 sape setuju ......
yerlah bila ada masalah kita kena bijak, kita kena boikot sendiri so apa perlu lagi namanya kerajaan .......
Huhuhuhu ....... sedih sungguh!!!!!!!!

Mine
Mastura

8 comments:

MiD \(^0 0^)/ said...

"mid lg arrr"..apa maksud mu mast..aku nak ngomel gak sal rege2 nih.tp wat research jap..siap buat research oooo..meh kita perjuangkan hak2 kita

mast said...

Tgok ko nak g buat research before tulis kan ...... nampak tak betapa komited nyer ko .... sebab tu ko pun layak untuk jd PM klu berbanding Plah tu.... ko rasa selama ni before dia bcakap tu dia ada buat research dulu ker .....
PM pemalassssss....
Huhuhu

zaifariza said...

aku!!!???
adekah namaku disebut sebagai penganti pak lah aka ketua kg???!!!

aliadijamina said...

Biasalah peniaga ni, time nak naik harga barang tak menyempat-nyempat..
laju ja dia naikkan.Time suruh turun harga terkemut-kemut cam semut, semut tu laju lagi dari depa.... dasar nak untung ja...

mast said...

Tabtibau .....
Ko akan kulantik menjadi dato bandar Jimah Lama ..... mau ka....
Hehehehe

mast said...

Alia Dijamina...
Peniaga tu mmg ler ......
Yang kerajaan tu xreti2 ker nak buat kerja depa.....

MiD \(^0 0^)/ said...

org kerajaan sibuk kempen pemilihan umno..dah mcm sarkas aku tgk..bertekak2 jom la kita ajak tokwan buat parti baru..aku sggup g kempen rumah ke rumah

mast said...

AKU LAGIK AR SANGGUP!!!!!
Nie peminat Mahathir seumur hidup beb.....
Dulu ngan lecturer pun kami lawan bila dia kutuk2 tokwan ...
Encik Pie ...... rindulah kat ko ...