Friday, January 23, 2009

Chan Chiak Meng A.k.A Ah Meng ........

Persahabatan aku ngan Chiak Meng bermula dengan satu hari dia jerit nama aku dengan kuat ...
katanya 'Mastura U lah perempuan yang aku benci .........'
Masa dia cakap tu semua berpaling tambah2 lagi aku ........ tapi sebab masa aku sekolah menengah ni aku suka gaduh2 ngan budak lelaki maka ..... aku buat tak peduli.
Sebabnya dia marahkan aku tu .......... aku dah lupa pun .........
Mungkin jugak dia marah ...... yerlah sejak satu kelas ngan aku gelaran ketua kelas yang dia sandang telah di rampas oleh aku. Cikgu turunkan dia jadi penolong aku. Hehehe..... dah ler kerja2 busan yang aku malas nak buat aku suh je dia ,,,
Bukan salah aku ........ cikgu arrrrrr tiba2 melantik aku gantikan dia ........ dia yang dok hidup lagi kat sekolah tu ...... Aku bab2 diberi jawatan ni mana tolak ...... kata gila kuasakan .....

Chiak Meng pandai Maths tapi Bahasa Melayu hampas sebaliknya ngan aku. One day... mybe cikgu saja nak damaikan aku ngan dia ....... maka cikgu suh dia belajar Bhs Melayu dari aku n aku lak belajar Maths dari dia. Dia yg beitu lemah Bhs Melayu rajin benar ulangkaji ngan aku .... asyik2 mai tanya aku ........ phone aku tanya mcmana nak buat karangan .....
Aku lak ....... haram tak der pun p belajar Maths kat dia ........ hehehe..... malas pening aku ngan benda bernumber2 nie. Alasannnnnnn

Sejak tu semua benda dia nak jadik kumpulan aku ........ Sainss nak dok tepi aku ........ BM mesti rujuk kat aku ........ BI pun nak speaking ngan aku ........ lama2 aku pun jadik baik ngan dia.
Aku pun bila dia dah baik amik kesempatan arrrrrrr ...... masa sekolah kan klu jadi ketua kelas leh kuar2 jumpa cikgu, amik buku register la ....... mcm2 lagi ler . Tugasan tu semua aku buat bil aku suka jer ...... bila aku nak g ronda2 kelas lain, nak lepak lama2 dlm library ...... bila aku malass n xder kepentingan semua tu aku suh Chaik Meng ..... hehehe .....
Member2 aku selalu cakap ......... yerlah dia kan laki hang ....... suka hati hang je nak buat dia mcm tu nooo ......

Aku selau panggil dia ngan nama Ah Meng. Dah tu nada dia manja2 lak ........... Ah Meng arrrrrrrr....... dia nanti cakap .......
'Mastura sudah jadi bini baru boleh panggil itu macam lorrr'
Gelak arrrr member2 aku .....
Masa dekat2 SPM lagi gilak dia dok refer ngan aku psl subjek Bhs Melayu ...... Masa trial lak memang dia dapat score tau tapi stillllll arrrrr xleh lawan markah aku.... aku scorer maa ...
Masa tu dia datang ngan senyuman manis sgt2 kat aku kata .......
'Mastura thanks tau ...... sebab U aku luluss....... sebenarnya U lah pompuan yang paling aku sayang .......'
Merah beb muka aku waktu tu ....... entah nape sejak tu aku mula jauhkan diri dari dia.
Masa tu aku allergik ngan cintan cintun niee.... Masa results SPM pun dia still dok thanks2 byk2 kat aku ........ malah masa aku masuk Tingkatan 6 rendah sekejab ....... Suk Fen bgtau aku Chiak Meng amik tingkatan 6 nie sebab nak jumpa aku ....... biarrrr betullllllll
N bila aku masuk matriks UiTM lepas tu Chiak Meng pun masuk Politeknik.
Macamana aku tau dia masuk Poli sebab Suk Fen call n bgtau aku .....

p/s : Mungkin itu kot sebabnya aku nak carik bf ala2 Chinese look tapi sudahnya aku dapat ........ Hehehe .......

No comments: