Wednesday, July 7, 2010

Busan Pulak ....

Sejak 2 3 bulan nie kerja PARASsss sgt2 ...
terlalu banyak kerja & management promise untuk amik 2 staff baru
HARAM sampai la aku x nampak muka staff baru ...
Minggu ni jadi janggal rasa pelik bila kerja parasss macam makin menyusut
ada kerja but xseperti selalu yang sampai wat aku xleh bernafas pun ...

Banyak benda yang kena habiskan b4 raya
novel ada lagi 5 buku kena habiskan ...
Menulis dalam kelelahan dan kekurangan waktu
menjadikan hasilnya sedikit kelangkabut
apakah aku menulis kerana duit bukan atas dasar cinta seperti selalu

Kamu kurang masa
maka kamu jadi begitu ... x mengapalah kerana kamu ada alasan sendiri

Hmm alasan yang masih belum boleh puaskan hatiku sendiri
meneliti bait2 tulisan kakakku si Alia .. aku menjadi sgt cemburu
kata2nya tersusun bermakna semuanya terlalu indah!
kalaulah aku punya masa untuk menumpah rasa cinta kepada
penulisan
aku juga mahu menjadi sebegitu
menyusun kata dengan lebih indah, kemas dan teratur ...

Masa terluang ini
sementara kerja parasss tidak lagi datang menganggu
aku patutnya boleh meluangkan masa menulis
namun busan
busan atau lelah atau ...
atau aku hanya mencari alasan
mencipta kewarasan untuk menghalalkan perbuatan
Aduh!!!!!
aku mahu bernafassss
dan tidak mahu menjadi seperti ikan
Ikan?
ya ikan yang lemas dalam air ... bukankah itu amat menyedihkan ...

No comments: