Thursday, April 1, 2010

My April Fool ...


Aduh sudah lama tidak menulis
rindunya pada ruangan ini
Mungkin tiada yang menunggu
tiada juga yang menanti
tiada siapa yang peduli ....
aku tak kisah itu


Ini ruangan milik aku mencoretkan kata ...
Ini ruangan bersimpongannya mimpi2 ku...
Makanya aku menjadi amat rindu ...

April Fool ... aduh memang terkena sy hari ini
tertembak terjebak tersebak juga tersesak
hmm ...
Kenapa begitu
mungkin benar seperti kata ibuku
kita cuma pemain pentas dan
DIA yang mencaturkan watak-wataknya
DIA mahu menduga sejauh mana kita mampu menjiwai watak
kalau diduga masihkan kita setia
bila gembira apakah bermakna hanya saat kita tertawa

April datang lagi
Hingga aku terlupa
April bulan sengsara bukan bulan untuk bergelak ketawa
maka apa yang terjadi pada 1 April patut aku jdkan bekalan
jalan jgn terlalu kedepan
jangan berjalan terlalu laju hingga terlajak haluan

bak kata ibuku,
jalan hidup yang lurus adalah jalan mati ...
jalan yang tidak akan menemukan aku dengan apa2 pun
harapan ... impian... juga tiada disitu


No comments: